חדשות

"אבוט" ו"גלאפגוס" הבלגית חתמו על הסכם שיתוף פעולה להפצת תרופה אוראלית למחלות אוטואימוניות

עלות ההסכם מוערכת ב-1.35 מיליארד דולר ל"מעבדות אבוט". בניסויי שלב-II של התרופה החדישה הושגו תוצאות טובות בקרב חולי דלקת מפרקים שגרונית

חברת התרופות ”אבוט“ וחברת הביו-טק הבלגית "גלאפגוס" הכריזו אתמול על שיתוף פעולה עולמי להשלמת הפיתוח והמסחור של תרופה אוראלית חדשנית, המצויה כיום ב-Phase II של פיתוח וניסוי קליני. התרופה היא בעלת פוטנציאל לטיפול בכמה מחלות אוטואימוניות, לרבות דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis). על-פי דיווחי התקשורת הבין-לאומית, עלות הסכם שיתוף הפעולה הזה ל"אבוט" היא 1.35 מיליארד דולר.

הסכם שיתוף פעולה (אילוסטרציה)

הסכם שיתוף פעולה (אילוסטרציה)

התרופה הניסיונית שמפתחת החברה הבלגית מסומנת עתה כ-GLPG0634. היא מעכבת אנזים JAK1 סלקטיבי ייחודי. הקינאזות של יאנוס (JAK) היא משפחת אנזימים המעורבת בהופעת מחלות אוטואימוניות. במחקר phase IIa של 4 שבועות נמצא כי ל-GLPG0634 מדדי יעילות טובים בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. כל המטופלים סיימו את המחקר, ואצל מעטים הופיעו תופעות לוואי. בניסוי לא נצפו אנמיה ושינויים בלחץ הדם או ברמת השומנים בדם. ניסוי נוסף ב-Phase IIa, שמטרתו למצוא את המינון המתאים של GLPG0634 יחל בקרוב, מסרה החברה הבלגית.

ד"ר ג'ון לאונרד, סגן נשיא בכיר בחטיבת המו"פ של "אבוט" אמר כי ”הוספת תרכובת חדשנית זו במתן דרך הפה תאפשר לספק למטופלים טיפול מתקדם וחוויית מטופל משופרת בהתמודדותם עם RA ועם מחלות אוטואימוניות אחרות“. "גלאפגוס" ו"אבוט" יכינו תכנית קלינית מלאה לכניסה לשוק העולמי עם התרופה החדישה.

על-פי תנאי ההסכם ביניהן, ”אבוט“ תשלם מראש 150 מיליון דולר עבור זכויות הקשורות בשיתוף הפעולה העולמי. עם סיום ניסויי שלב II תרכוש החברה רישיון שימוש בתכנית הטיפול תמורת 200 מיליון דולר, בתנאי שהניסויים יעמדו בקריטריונים שיסוכמו מראש. ”אבוט“ תקבל על עצמה את מלוא האחריות על הפיתוח הקליני ועל הייצור העולמי ב-phase III. עם ההגעה לציוני הדרך שיקבעו הצדדים, ”גלאפגוס“ תהיה זכאית לקבל תשלומים נוספים מ“אבוט“ ותמלוגים דו-ספרתיים מהמכירות.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות אוטואימוניות,  דלקת מפרקים שגרונית,  אבוט,  גלאפגוס
תגובות