חדשות

רופאים בארה"ב ריפאו תינוקת שנולדה עם HIV

על ההישג דווח אתמול בכנס בנושא מחלות דלקתיות ורטרו-וירוסים שנערך באטלנטה, ארה"ב

צוות רופאים בארה"ב דיווח אתמול (יום א') בכנס רפואי מקצועי שנערך באטלנטה בנושא מחלות דלקתיות "אופורטוניסטיות" הנגרמות על ידי רטרו-וירוסים, על פריצת דרך רפואית - רופאים הצליחו לראשונה בהיסטוריה לרפא תינוקת שנולדה עם נגיף HIV.

הצוות כלל רופאים מהמרכז לרפואת ילדים בג'ונס הופקינס, מאוניברסיטת מיסיסיפי ומאוניברסיטת מסצ'וסטס. הווירולוגית ד"ר דבורה פרסאוד (Perasud), מומחית ל-HIV, ופרופסור חנה גיי (Hannah Gay), מומחית לרפואת ילדים, הציגו את הנתונים. הילדה, בת שנתיים וחצי, נרפאה לחלוטין ואינה זקוקה עוד לטיפול רפואי נגד נגיף HIV. כן נמסר כי תוחלת חייה נורמלית והסבירות שתדביק אחרים נמוכה ביותר.

רופאים בארה"ב ריפאו תינוקת שנולדה עם HIV (אילוסטרציה)

רופאים בארה"ב ריפאו תינוקת שנולדה עם HIV (אילוסטרציה)

הצוות הרפואי הודיע כי עדיין איננו בטוח מדוע הטיפול האינטנסיבי שבו נקט היה אפקטיבי, והצלחתו, שהוגדרה מפתיעה, מעוררת תקווה שסוג זה של טיפול יוביל להכחדת הנגיף בקרב יילודים ותינוקות. החוקרים מסרו כי האם לא הייתה מודעת לכך שהיא נשאית HIV, אלא רק בשלב מתקדם בהיריון, שבו לא ניתן היה להעניק לה טיפול תרופתי שגרתי. לכן החליטו הרופאים על שיטת טיפול אינטנסיבית ביותר שהחלה 30 שעות לאחר שהתינוקת נולדה. כבר לאחר ימים אחדים, דגימת הדם של התינוקת הראתה שנדבקה בנגיף, ככל הנראה זמן קצר לפני שנולדה. הרופאים המשיכו בטיפול התרופתי וציפו שהתינוקת תיטול תרופות אלו כל חייה, אך למרבה ההפתעה, בדיקות מעבדה שגרתיות הראו שלאחר חודש בלבד רמת הנגיף בגופה הייתה נמוכה עד שקשה היה לזהות את סימניה.

האם והתינוקת המשיכו בטיפולים, עד שהאם הפסיקה אותם. השתיים לא טופלו תרופתית מאז שהגיעה הילדה לגיל 18 חודשים והיא לא נבדקה על ידי רופא עד גיל שנתיים. בבדיקה שנערכה לה לאחר פרק זמן זה ציפו הרופאים להיתקל ברמות גבוהות של הנגיף, אך נדהמו לגלות שלא נמצאו שרידים של הנגיף בגוף התינוקת. ההשערה היא שהטיפול המהיר ורב העוצמה שניתן לתינוקת זמן קצר מאוד לאחר הלידה, הוא שהוביל לריפויה.

להודעה לתקשורת על ההישג הרפואי

נושאים קשורים:  חדשות,  איידס,  HIV
תגובות