• יו"ר: פרופ' מרב לידר
  • חברי הועד: פרופ' יעקב אבלין, ד"ר שירלי אורן, ד"ר יולנדה בראון, ד"ר ויקה פורר, פרופ' דורון רימר
  • עורך האתר: פרופ' דורון רימר
  • ועדת ביקורת: פרופ' אלכסנדרה בלביר, פרופ' פנינה לנגביץ, פרופ' דן כספי
איכות חיים

אדאלימומאב (יומירה) בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית

Adalimumab (יומירה, Abbvie) מהווה טיפול יעיל ובטוח בחולים עם דלקת מפרקים שגרונתית מוקדמת ומבוססת, עם פרופיל בטיחות מקביל למעכבי TNF אחרים

דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis, RA) הינה מחלה דלקתית סיסטמית שעשויה לגרום לתחלואה ולתמותה. הטיפול במחלה התקדם רבות עם כניסתם של הטיפולים הביולוגים כנגד ציטוקינים מעודדי דלקת, כגון מעכבי TNFי. Adalimumabי(HUMIRA, AbbVie) הינו אחד מחמישה מעכבי TNF הקיימים כיום לטיפול במחלה. Adalimumab הינו נוגדן חד שבטי דמוי נוגדן אנושי, הניתן כטיפול יחיד או בשילוב עם מטוטרקסט או טיפולים אחרים משני מחלה.

בסקירה זו סוכמו המחקרים האחרונים אודות יעילות ובטיחות Adalimumab במטופלים עם RA מוקדמת ומבוססת, והשיפור באיכות החיים של המטופלים. בסוף הסקירה מובאת השוואה בין הטיפולים הביולוגיים הקיימים.

לפי דעת מומחים בתחום, Adalimumab הוערך במספר רב של מחקרים אקראיים מבוקרי פלצבו, מחקרי תצפית פרוספקטיביים וכן מחקרים פתוחי תווית כפולי סמיות, שסיפקו מידע וניסיון על היעילות והבטיחות ארוכי הטווח של הטיפול. יעילות התרופה נמשכת לאורך זמן והמטופלים הדגימו התקדמות רדיולוגית אטית יותר ובהתאם פחות נכות ואף שיפור באיכות החיים הקשורה למחלה. מחקרים קליניים לא הדגימו אזהרות בטיחות חדשות ופרופיל הבטיחות של התרופה שווה למעכבי TNF אחרים.

מקור:
Expert Opin Biol Ther. 2014 Mar 4. [Epub ahead of print]
Adalimumab in the treatment of rheumatoid arthritis.
Voulgari PV1, Drosos AA.

נושאים קשורים:  איכות חיים,  דלקת מפרקים שגרונית,  אדאלימומאב,  יומירה,  מעכבי TNF,  טיפולים ביולוגיים,  מחקרים
תגובות