מיסוי

מיסוי על שתייה ממותקת הוא הדרך הטובה להילחם בהשמנת ילדים

מחקר אמריקאי שבדק חלופות שונות ברמת המדיניות מצא, כי מיסוי משקאות מוגזים יהיה הדרך הטובה ביותר להילחם בתופעת השמנת ילדים

02.09.2014, 08:50

שכיחות ההשמנה בקרב ילדים עדין גבוהה, אף כי נראה שהגיעה לישורת או אפילו החלה לרדת. בין השנים 2009 ל-2010, כשליש מהצעירים בני 2-19 שנים היו בעלי עודף משקל או שמנים. השכיחות משתנה בהתאם לגזע ולרקע הסוציו-אקונומי. בני נוער שמנים נוטים להמשיך לסבול מהשמנה בבגרותם, ולכן גיל הילדות הוא הגיל המתאים ביותר להתערבות.

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה שתהיה לשלוש תוכניות מדיניות פדרליות שונות על שכיחות ההשמנה בשנת 2032. שלוש התוכניות שנבחנו היו: תוכנית לפעילות גופנית לאחר בית הספר; מיסוי של 0.01$ לאונקיה של משקה ממותק; ואיסור על פרסומות של מזון מהיר המופנות לילדים.

לפי מיקרו-סימולציה שנערכה, תוכנית לפעילות גופנית לאחר בית ספר תהיה היעילה ביותר בהפחתת השמנה אצל ילדים בני 6-12 שנים, איסור על פרסומות יהיה הכי פחות יעיל ומיסוי יועיל הכי הרבה בהפחתת השמנה אצל בני נוער בני 13-18 שנים. כל שלוש התוכניות יפחיתו השמנה בשיעורים גדולים יותר בקרב שחורים והיספנים מאשר לבנים, כאשר מיסוי יפחית את ההבדלים בהשמנה באופן הבולט ביותר.

החוקרים מסכמים, ששלוש התוכניות הפדרליות שנבחנו להפחתת ההשמנה בילדות מועילות על סמך סימולציות, אולם מיסוי יועיל ברמה המשמעותית ביותר.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Kristensen AH, Flottemesch TJ, Maciosek MV, et al. Reducing Childhood Obesity through U.S. Federal Policy. Am J Prev Med. Online First 26th August 2014.

נושאים קשורים:  מיסוי,  השמנה בילדים,  פרסומות,  ילדים,  משקל עודף,  פעילות גופנית,  משקאות ממותקים,  השמנת יתר,  מדיניות בריאות,  משקאות מוגזים,  מחקרים
תגובות
מינה גורביץ
02.09.2014, 23:26

כל תכנית שמתחילה בשלב שבו הילד כבר הפך להיות שמן נידונה לכשלון. הצלחות תכניות שונות נתנו תוצאות לטווח קצר ולתקופה בה היו הילדים בתוך התכנית. משמסתיימת התכנית חזרו הילדים לעודף משקל.
תכנית שלא נוסתה ושיש לה סיכוי להצלחה לטווח ארוך היא תכנית שמתחילה מיד לאחר הלידה ומונעת השמנה ראשונית.
משרד הבריאות בטיפות חלב אוסר על מתן מים במהלך 6 החודשים הראשונים.
יש לאפשר לשתות מים גם במהלך חדשי החיים הראשונים כדי להרגיל תינוקות למים בין ארוחות ולמנוע הצעת הנקה או פורמולה בין הארוחות לצורך הרגעות או הרדמות. אנחנו בעידן שבו תינוקות מכפילים ואף משלים את משקלם במהלך 3-6 החודשים הראשונים, אוכלים ביום ובלילה ולפי דרישה. אין תכנית לויסות שובע ורעב ואין סדר יום קבוע.
במהלך השנה הראשונה מתחילה בעית ההשמנה, כשמאפשרים להם מים (בגיל 6 חדשים) הם מסרבים ומעדיפים שתיה ממותקת...

עאמר חוסיין
03.09.2014, 08:06

עוד דרך לגנוב כסף
זה בדיוק כמו המלחמה בעישון ע"י מיסוי על סיגריות והעלאת מחירם , דבר שרק העשיר את כיסם של בעלי העניין , אך לא צמצם את אחוז המעשנים