חדשות

ארה"ב: ה-FDA ידרוש מרשתות המזון לציין את כמות הקלוריות במנות

התקנות חדשות מחייבות פרסום ערך הקלורי ברשתות מזון עם יותר מ-20 סניפים; שליש מצריכת הקלוריות בארה"ב - מחוץ לבית

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) סיים לנסח שתי תקנות הנוגעות לסימון קלורי של מנות בתפריטים ובלוחות תפריט ברשתות מזון שלהן 20 נקודות מכירה ומעלה. התקנות יהיו תקפות גם לגבי מכונות מזון אוטמטיות, ונוסחו על מנת לספק לצרכנים מידע מדויק על המזון שהם צורכים מחוץ לבית.

ברקע התקנות עומדת העובדה, כי האמריקאים צורכים כשליש מהקלוריות שלהם באופן יומי מחוץ לבית. ציון מספר הקלוריות בתפריטים של רשתות המזון הוא צעד חשוב לקידום בריאות הציבור, הודיע ה-FDA, שיסייע לאנשים לבצע החלטה מושכלת בנוגע למזון שהם צורכים.

התקנות לא יהיו תקפות לגבי תפריטים עונתיים, מנות יומיות או תפריטים זמניים. החוק כולל גם משקאות אלכוהוליים מסויימים המוגשים ברשתות ונמצאים בתפריט, אך עדיין מאפשר לרשתות גמישות מסויימת. החוק כולל גם רשתות המגישות מזון במקומות בידור כגון בתי קולנוע, תיאטראות ומתחמי שעשועים.

ה-FDA הודיע כי יאפשר לרשתות המזון לבצע את השינויים הדרושים בתוך כשנה. על מנת לסייע לצרכנים להבין את המשמעות של מספר הקלוריות המצוי לצד המנה, על התפריטים לכלול את ההצהרה הבאה: "ההמלצה לצריכת הקלוריות היומית מבוססת על 2,000 קלוריות ליום, אולם הצורך הקלורי עשוי להשתנות".

החוק הנוגע למכונות מזון נוגע לרשתות שיש להן 20 או יותר מכונות מכירה. לרשתות אלו יש שנתיים להתאים עצמן לחוק החדש.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  סוכרת,  השמנה,  מזון מהיר,  ערך קלורי,  ארה"ב
תגובות