• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

מחקר: אחד מכל חמישה בנים בישראל נפגע כתוצאה מתקיפה מינית

מחקר שנעשה באוניברסיטת חיפה העלה, כי היקף התקיפות המיניות בקרב בנים גבוה מזה בקרב בנות, וכי ישראל נמצאת במקום השני בהיקף התופעה, אחרי הודו

כיתת בית ספר בישראל (צילום: אילוסטרציה)

אחד מכל חמישה בנים בישראל נפגע כתוצאה מתקיפה מינית, והיקף הפגיעות המיניות בקרב בנים בישראל גבוה מזה של הפגיעות המיניות בבנות. בנוסף: ישראל נמצאת במקום השני בעולם בהיקף התקיפות המינית – אחרי הודו.

ממצאי מחקר נרחב בנושא הזה, שערכו פרופסור רחל לב-ויזל ופרופסור צבי איזיקוביץ מאוניברסיטת חיפה, יוצגו בשבוע הבא (9 בספטמבר) בכנס ראשון מסוגו שיעסוק בפגיעות מיניות בקרב בנים, ושיתקיים ב"בית גבריאל" שעל גדות הכנרת.

בעוד שההערכה בעולם היא ש-1 מכל 10 בנים בגילים 12-18 מדווח על תקיפה מינית שחווה, בארץ מדובר ב-1 מכל חמישה

המחקר מבוסס על ראיונות בקרב תלמידים בכתות ו', ח', ו-י,' מהמגזרים השונים ברחבי הארץ. מהמחקר עלה, כי בעוד שההערכה בעולם היא ש-1 מכל 10 בנים בגילים הללו מדווח על תקיפה מינית שחווה, בארץ מדובר ב-1 מכל 5.

פרופסור ויזל מסרה, כי מתברר עוד שקיים פער בין מספר הדיווחים של בני נוער לרשויות על פגיעה מינית לבין הנתון על מספר הפגיעות שעלה מהמחקר. "בנים ובנות חווים פגיעות מיניות בשכיחות גבוהה וחלקם הגדול מעדיפים שלא לדווח על כך לגורמי הרווחה והחינוך", ציינה פרופסור ויזל.

ד"ר נסיה לנג, אחראית במרכז טנ"א (טיפול בנפגעי אלימות מינית) במרכז הרפואי "פורייה" בטבריה מסרה, כי הפער בין מספר הפגיעות לבין מספר הדיווחים לרשויות, משמעו שאותם בנים אינם מקבלים טיפול. בין השאר, הסבירה כי מדובר בחשש מתגובת הסביבה ומסטיגמטיזציה, "זו הסיבה שהחלטנו לקיים כנס מיוחד שיוקדש לנושא הפגיעות המיניות בבנים. מדובר בתופעה חברתית קשה עם השלכות בריאותיות וחייבים לעורר אליה את מודעות הציבור ואנשי המקצוע. חשוב לפעול ולאתר את הבנים הנפגעים".

לדבריה, "חשוב לזהות את הסימנים המקדימים ולמנוע המשך פגיעה וניצול כי יש לכך השלכות מרחיקות לכת".

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  תקיפה מינית,  טראומה,  גיל ההתבגרות,  פחד,  אוניברסיטת חיפה,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות