• יו"ר: פרופ' מרב לידר
  • חברי הועד: פרופ' יעקב אבלין, ד"ר שירלי אורן, ד"ר יולנדה בראון, ד"ר ויקה פורר, פרופ' דורון רימר
  • עורך האתר: פרופ' דורון רימר
  • ועדת ביקורת: פרופ' אלכסנדרה בלביר, פרופ' פנינה לנגביץ, פרופ' דן כספי
ספונדילוארתריטיס פריפרית

Golimumab לטיפול בספונדילוארתריטיס פריפרית מוקדמת מאוד

עבודה זו המפרטת את תוצאותיו של מחקר ה-CRESPA מצאה כי טיפול עם מעכב ה-TNF, Golimumab, מביא להפוגה בספונדילוארתריטיס פריפרית מוקדמת מאוד

18.10.2017, 18:11

החוקרים ביקשו להעריך את היעילות והבטיחות של golimumab בהשריית הפוגה קלינית בחולים עם ספונדילוארתריטיס פריפרית מוקדמת מאוד.

מחקר ה-CRESPA הינו מחקר חד-מרכזי העוסק בטיפול עם golimumab בחולי ספונדילוארתריטיס פריפרית. כלל החולים ענו על קריטריוני
ה- Assessment of SpondyloArthritis international Society classification עבור ספונדילוארתריטיס פריפרית עם משך תסמינים הקצר או שווה ל-12 שבועות. חולים חולקו בצורה אקראית ביחס של 2:1 לקבל golimumab במינון 50 מ"ג כל ארבעה שבועות או טיפול אינבו תואם במשך 24 שבועות. התוצא העיקרי שנבדק היה אחוז החולים שהגיעו להפוגה קלינית בשבוע 24 שהוגדרה כהעדר ארתריטיס, אנטזיסטיס או דקטיליטיס. תוצאים משניים כללו ספירות מפרקים וחיבורי עצם-גיד, תוצאים מדווחי חולים ורמות ESR ו-CRP. משבוע 12, חולים שנותרו עם מחלה פעילה קיבלו טיפול הצלה עם golimumab. בוצע רישום של תופעות לוואי.

במחקר הוכללו 60 חולים עם מאפייני בסיס דומים. בשבוע 24, אחוז גבוה יותר של חולים בקבוצת ה-golimumab באופן מובהק סטטיסטית הגיע להפוגה קלינית לעומת קבוצת האינבו (75% לעומת 20%; p<0.001). בשבוע 12, תוצאות דומות נצפו גם כן (70% לעומת 15%; p<0.001). כלל התוצאים המשניים הושגו בשבוע 24. טיפול הצלה נדרש ב-50% מהחולים בקבוצת האינבו לעומת 10% בקבוצת ה-golimumab. שיעורי תופעות הלוואי היו דומים ונמוכים בשתי הקבוצות.

מסקנת החוקרים היא כי ישנם שיעורי הפוגה גבוהים מאוד בחולי ספונדילוארתריטיס פריפרית מוקדמת מאוד המקבלים golimumab. כמו כן, שיעורי הפוגה ספונטנית נמוכים מאוד נצפו בקבוצה שקיבלה טיפול אינבו.

מקור: 

Carron, P. et al. (2017) Annals of The Rheumatic Diseases. 76(8).

נושאים קשורים:  ספונדילוארתריטיס פריפרית,  golimumab,  Anti-TNF,  מחקרים
תגובות