• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ה"כללית" גובה מכל בית מרקחת 6,500 שקל כדי לחברו למערכת הממוחשבת שלה

בעוד ששאר הקופות דורשות מבתי המרקחת הפרטיים 40 שקל בלבד עבור התחברות למערכותיהן, ה"כללית" עלולה להקשות על יישום החוק לפיו על כל בתי המרקחת לכבד מרשמים דיגיטליים

בית מרקחת. צילום: אילוסטרציה

שירותי בריאות כללית דורשת מכל בית מרקחת שאיננו נמצא איתה בהסכמים ורוצה להצטרף למערכת הממוחשבת של הקופה 6,500 שקל כדמי כניסה, בעוד שהקופות האחרות מאפשרות התחברות למערכות שלהן תמורת 40 שקל בלבד מכל בית מרקחת. כך על פי דיווח ב"ידיעות אחרונות" היום (א').

בדיווח של רותם אליזרע צוין גם כי ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שיזם את החוק לפיו כל מי שבידיו מרשם דיגיטלי מהרופא שלו יוכל לרכוש אותו בכל בית מרקחת ולא רק בבית המרקחת שלקופה שלו יש הסדר עימו, פנה למנכ"ל משרד הבריאות "לעשות סדר" בנושא.

החוק שאושר לא מכבר בכנסת קובע למעשה שעל כל בתי המרקחת בישראל לכבד כל מרשם דיגיטלי – מה שלא היה קיים עד כה.

בתגובה לדיווח מסרה "הכללית" כי החוק מאפשר לגבות סכום סביר בגין מתן אפשרות לבתי המרקחת להתחבר למערכת הממוחשבת שלה כדי להנפיק את המרשם. מתן ההתחברות כל ההוצאות והמשאבים הכרוכים בה הוא מהלך מורכב המחייב את התאמת מערכות מחשוביות, לרבות הנגשת המידע והבטחת המידע הרגיש של לקוחות. התשלום הנדרש הוא חד פעמי.

בדיווח נמסר כי מאות בתי מרקחת פרטיים פנו ל"כללית" בבקשה להתחבר למערכות המידע שלה. בתי המרקחת הפרטיים עלולים להיאלץ שלא לעמוד בהוראת החוק עקב דרישת "הכללית".

נושאים קשורים:  שירותי בריאות כללית,  מרשם דיגיטלי,  בתי מרקחת פרטיים,  חדשות
תגובות