חדשות

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בבית החולים לגליל בנהריה

הסכסוך הוכרז על רקע פגיעה קשה בתנאי עבודתם של המתמחים בבית החולים בנהריה | משרדי הבריאות והאוצר נקראים לשחרר מיד תקנים לקליטת רופאים נוספים שיקלו על העומס הבלתי סביר

בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)
בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)

ההסתדרות הרפואית הכריזה אמש (א') על סכסוך עבודה בבית החולים לגליל בנהריה. הסכסוך הוכרז על רקע פגיעה קשה בתנאי עבודתם של הרופאים המתמחים בבית החולים בנהריה.

בהודעת הר"י על סכסוך העבודה ועל כוונתה להשבית את בית החולים צוין כי נעשה ניסיון ליישב את הסכסוך בדרך משא ומתן ישיר וכי נעשו פניות להנהלת בית החולים ולהנהלת משרד הבריאות אך ללא תוצאות.

פרופ׳ ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, מסר: ״הפגיעה הקשה בתנאי עבודתם של הרופאים המתמחים בבית החולים באה לידי ביטוי בעומס בלתי מתקבל על הדעת של תורנויות במחלקות מסוימות בבית החולים - מחלקת ילדים ופגיה, מחלקה כירורגית, המערך הגינקולוגי וטיפול נמרץ ילדים. במחלקות אלו הרופאים מבצעים הרבה מעבר לשש תורנויות המקובלות ומגיעים גם לעשר ו-11 תורנויות בחודש, באופן המפר את הוראות ההסכם הקיבוצי ואף את הוראות ההיתר הכללי״.

ד״ר זאב פלדמן, יו״ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו״ר הר״י, קורא למשרדי הבריאות והאוצר לשחרר באופן מיידי תקנים לבית החולים בנהריה ולאפשר קליטת רופאים נוספים שיקלו על העומס הבלתי סביר המוטל על כתפי רופאי מחלקות הילדים, הנשים, הכירורגיה והטיפול נמרץ.

נושאים קשורים:  סכסוך עבודה,  חדשות,  עומס בבתי החולים,  מתמחים,  פרופ' חגי ציון,  הר"י,  ד''ר זאב פלדמן,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
04.03.2019, 09:34

בוקר טוב להסתדרות הרפואית!!!
ההתעוררות שלכם מאוד משמחת - בבחינת "מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא". כמעט 10 שנים אחרי ההסכם הקודם "פתאום" נזכרו שלפחות במה שקשור למתמחים - הוא רחוק מלהיות מיושם. אגלה לכם סוד כמוס - גם במקומות שקרובים בהרבה למשרדי הר"י מאשר בי"ח נהריה מתמחים עושים 7, 8 ו - 9 תורנויות כדבר שבשגרה. ממש כאן במרכז, מתחת לאף שלכם. מה, לא ידעתם?
אם הייתי ציניקן הייתי שואל מה קרה שהר"י "גילו" פתאום את המתמחים. אחרי כמעט עשור של הפרות בוטות של ההסכם. אחרי שנלחמו בלנצברג וחבריו בבתי המשפט כשביקשו להלין על עבודה רצופה של 26 שעות. אחרי שפסק הדין שהר"י "השיגו" לאחר המאבק במתמחים הסוררים - שעתיים עד ארבע "תנומה יזומה" בלילה במקום קיצור התורנויות, מעולם לא יושם ומן הסתם גם לא ייושם, ומתמחים לא מקבלים זכויות בסיסיות שהגרועים בפושעים מקבלים.
אבל אני לא ציניקן והסיבה להתעוררות של הר"י ברורה. טוב שקם מרשם, ארגון מתחרה שמייצג נאמנה את המתמחים. וטוב שהר"י החלו להתעשת ולהכריז סכסוכי עבודה לא רק על פגיעה בפרקטיקה הפרטית או מתן סמכויות יתר לאחיות אלא גם על תנאי ההעסקה המחפירים של המתמחים.
אז אולי תחרות בין ארגונים זה בעצם דבר טוב???
אז מה הצעד הבא? התנהלות שקופה של הארגון? דרישת הסעות למתמחים אחרי תורנות? הגברת השקיפות בקבלה להתמחות? בחינה מחודשת של תכניות ההתמחות? יש לנו עוד כמה רעיונות בשבילכם כאן - https://www.mirsham.org.il/objectives. בהצלחה במאבק הנוכחי. אני באופן אישי מחזק את ידיכם.

אנונימי/ת
05.03.2019, 18:44

תפסיקו ליילל-בדכ אתם מעוניינים ביותר תורנויות
מוסכם-יש מקום לשיפור דרסטי בתנאים הפיזיים של המתמחים היקרים והאהובים שלנו-בלי ציניות
על דרישות הרי לשינוי התקינה המיושנתותוספות חומריות נתקלות בחומה בצורה של האוצר
לכו תמררו את חיי הפחלון ושי באבד הפסיכופת
העיקר אל תשכחו שהאויבים הגדולים שלכם הם הדוס ליצמן ובר סימן טוב עושה דברו-ימח שמם וזכרם

אנונימי/ת
04.03.2019, 15:25

צריך להחליף שם את המנהל

אנונימי/ת
06.03.2019, 19:31

צודק לחלוטין. כבר מזמן...