• יו"ר: פרופ' מרב לידר
  • חברי הועד: פרופ' יעקב אבלין, ד"ר שירלי אורן, ד"ר יולנדה בראון, ד"ר ויקה פורר, פרופ' דורון רימר
  • עורך האתר: פרופ' דורון רימר
  • ועדת ביקורת: פרופ' אלכסנדרה בלביר, פרופ' פנינה לנגביץ, פרופ' דן כספי
פסוריאזיס

קוסנטיקס או הומירה – למי מהתרופות יעילות גבוה יותר בטיפול בארתריטיס פסוריאטית?

ממצאים חדשים ממחקר ה-EXCEED: השוואת "ראש בראש" בין קוסנטיקס (סקוקינומאב) להומירה (אדלימומאב) בטיפול בארתריטיס פסוריאטית פעילה

פסוריאזיס, מרפקים (צילום: אילוסטרציה)

חברת נוברטיס פרסמה ממצאים חדשים ממחקר ה-EXCEED, שבו בוצעה השוואת "ראש בראש" בין קוסנטיקס (סקוקינומאב) להומירה (אדלימומאב) במטופלים עם ארתריטיס פסוריאטית פעילה.

מחקר ה-EXCEED הינו מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפול סמיות מסוג פאזה IIIb הנמשך 52 שבועות בהשתתפות מעל 800 מטופלים עם ארתריטיס פסוריאטית נאיביים לטיפול ביולוגי.

קוסנטיקס 300 מ"ג ניתנה בתחילת המחקר, בשבועות 1-4 ולאחר מכן כל ארבעה שבועות עד שבוע 48. הומירה 40 מ"ג ניתנה בתחילת המחקר ולאחר מכן כל שבועיים עד לשבוע 50.

במחקר נמצא כי לקוסנטיקס (של "נוברטיס") יתרון נומרי על פני הומירה (של "אבווי") בהיבט השגת ACR20 (התוצא העיקרי של מחקר ה-EXCEED) וכי יתרון זה הינו כמעט מובהק סטטיסטית. יתרון מובהק סטטיסטית של קוסנטיקס על פני הומירה הודגם עבור תוצאים אחרים כדוגמת PASI90, ACR50, תפקוד גופני ורזולוציה של אנטזיטיס באנליזת רגישות שהוגדרה מראש.

בנוסף, במחקר נמצא כי לקונטיקס פרופיל בטיחות חיובי ועקבי כפי שהודגם במחקרים קודמים ולא נצפו בעיות בטיחות חדשות.

מקור: 

Novartis' Cosentyx Shows Promise In Psoriatic Arthritis Trial Against Humira. Fitch Solutions Healthcare Sector Intelligence (Published: 7-Nov 2019 21:58, Received: 8-Nov 2:26:23)

נושאים קשורים:  פסוריאזיס,  קוסנטיקס,  סקוקינומאב,  IL-17,  הומירה,  מחקרים,  דלקת מפרקים פסוריאטית