קורונה בישראל

חוקרים מהאונ' העברית: בימים הקרובים יפחת מספר החולים הקשים בישראל

צוות חוקרים ממכון רקח לפיזיקה מציג מודל סטטיסטי נוסף וטוען: "כתוצאה מהחמרת צעדי המנע יש מקום לאופטימיות זהירה - בעוד עשרה ימים תהיה הפחתה גם במספר המתים בארץ"

מחלקה למיון חולי קורונה. צילום נתי שוחט פלאש / פלאש 90

לפי מודל סטטיסטי נוסף שהוצג הבוקר (ו') על ידי צוות החוקרים ממכון רקח לפיזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, "יש מקום לאופטימיות זהירה" ולפיה יפחת בתוך עשרה ימים מספר חולי קורונה בישראל במצב בינוני עד קשה וגם תהיה הפחתה בתמותה".

המודל מנבא את התפתחות מגיפת הקורונה בארץ על ידי ניטור החולים שבמצב בינוני וקשה. מהנתונים נראה שיש תועלת בצעדי המנע שבוצעו עד כה וצפוי לכן שיפור נוסף במצב. לפי הערכה זאת ניתן לנבא את התמותה הצפויה בעשרה הימים הקרובים מתוך מספר החולים במצב בינוני עד קשה ו"נקודת האור" היא: "עקומת מספר החולים במצב בינוני וקשה חדה פחות לעומת זאת שנראתה לפני כמה ימים. היא מעידה על התמתנות".

פרופ' נדב כץ, שמבצע את ההערכות הללו, אמר הבוקר: "העלייה המתונה יותר במספר החולים הבינוניים עד קשים היא תוצאה של הפנמת הוראות הבטיחות וקיומן על ידי הציבור. קצב ההדבקה במחלה פוחת. אם פחות אנשים יידבקו, כך יפחת בהתאמה גם מספר החולים במצב בינוני עד קשה ופחות אנשים ימותו".

כמו כן ציין: "צפוי שיפור נוסף במגמת החולים המאושפזים במצב בינוני וקשה בימים הקרובים כתוצאה מהחמרת צעדי המנע לפני כעשרה ימים. מובן שהתפרצויות מקומיות עלולות לשנות מגמה זו וחשוב להגן על אוכלוסיות שבסיכון".

נושאים קשורים:  קורונה,  נגיף הקורונה,  תחלואה ותמותה,  חדשות
תגובות