• יו"ר: פרופ' מרב לידר
  • חברי הועד: פרופ' יעקב אבלין, ד"ר שירלי אורן, ד"ר יולנדה בראון, ד"ר ויקה פורר, פרופ' דורון רימר
  • עורך האתר: פרופ' דורון רימר
  • ועדת ביקורת: פרופ' אלכסנדרה בלביר, פרופ' פנינה לנגביץ, פרופ' דן כספי
הודעות

קווים מנחים לחזרה לשגרה עבור חולים הסובלים ממחלות ראומטיות/ אוטואימוניות - עדכון

כזכור, בהמלצות האיגוד שפורסמו עבור מטופלינו בתקופת מגפת הקורונה ציינו כי ההמלצות תקפות עד ל-17.5.מצורף עדכון המלצות האיגוד להתנהלות מטופלינו החל מ-17.5.2020. המלצות אלה גובשו ע״י נציגי ראומטולוגיית ילדים ומבוגרים

קורונה בישראל. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

להנחיות עדכניות ל-20.5.2020, לחץ/י כאן.

לאור הירידה בשיעורי ההדבקה בוירוס הקורונה (COVID-19) ישנה חזרה הדרגתית לשגרה, כולל חזרה לעבודה וחזרת ילדים לגנים ובתי ספר.

נראה כי שיעורי ההדבקה של ילדים מתחת לגיל 10 הינו נמוך אך עולה עם הגיל, כשנתונים אלו נבדקו בתנאי הסגר. לפיכך, אנו סבורים כי יש לנקוט משנה זהירות בשבועיים הראשונים של פתיחת המשק ומערכת החינוך ולבחון מחדש את ההנחיות ב-17.5.2020 ובהמשך מדי שבועיים.

במידה והחזרה לשגרה תמשיך לפי התוכנית, ב-17.52020 ניתן יהיה לחזור למסגרות העבודה והלימודים לפי הנחיות משרד הבריאות, מלבד החולים המטופלים בתרופות אשר מדכאות מאד את מערכת החיסון כולל: סטרואידים במינון מוגבר, מבטרה, ציטוקסן, שילוב של 2 תרופות מדכאות חיסון וכן מטופלים הסובלים כעת ממחלה ראומטית פעילה. אם יש ספק יש להתייעץ עם הראומטולוג המטפל.

בשלב זה, המלצותינו הן כדלקמן:

  1. מטופלים המאובחנים עם מחלה ראומטית/ אוטואימונית, ללא חסר אימוני ידוע ושאינם מטופלים תרופתית או מטופלים בפלקווניל, כולחצין או סלזופירין, יכולים לחזור לפעילות כפי שמומלץ לשאר האוכלוסייה, כולל חזרת ילדים לגנים ובתי ספר.
  2. מטופלים המאובחנים עם מחלה ראומטית/ אוטואימונית המטופלים במגוון התכשירים המקובלים למחלות אלה (פרט לטיפול בפלקווניל, כולחיצין וסלזופירין):
    א. מומלץ לשקול לדחות את חזרת המבוגרים והילדים למסגרות, לגנים ולבתי הספר עד ה-17.5.2020. החל מ-17.5, אם לא תהיינה הנחיות חדשות, ניתן לשוב למסגרות, פרט למטופלים הנוטלים סטרואידים במינון מוגבר, מבטרה ציטוקסן, שילוב של 2 תרופות מדכאות חיסון או בעת מחלה ראומטית פעילה. עבור מטופלים אלה יש לשקול כל מקרה באופן פרטני.ב. עבור מטופלים העובדים עם קהל או באים במגע עם קהל, מבוגרים או ילדים, דוגמאת מורים, גננות, רופאים וכו' מומלץ לשקול לדחות חזרה לעבודה עד 17.5 או להסתפק בעבודה משרדית, ללא מגע עם קהל, אם עבודתם מאפשרת זאת.
  3. המלצות אלו מתייחסות להיבט הראומטולוגי. במידה ויש גורמי סיכון אחרים (כמו מחלות רקע, גיל ומשקל) יש להתייעץ עם הרופא המטפל באופן פרטני לגבי כל מקרה לגופו בטרם מתן המלצה סופית.

המלצות אלו יבחנו מחדש ב-17.5.2020 ונוציא המלצות מעודכנות במידה וידרשו שינויים בהמלצות.

נושאים קשורים:  הודעות
תגובות