פסוריאזיס

מטרות טיפול בספחת: אילו תוצאים חשובים יותר?

במחקר זה נמצא כי מדידת התוצאים בטיפול בספחת כפי שהיא כיום הינה מוגבלת ואינה מזהה היטב את צורכי המטופל וסדר העדיפויות שלו

בדיקה רפואית של נגעי עור. אילוסטרציה

ספחת הינה מחלה דלקתית כרונית הקשורה במערכת החיסון ומשפיעה בעיקר על העור והמפרקים. ההשפעה שלה על המטופל בהיבט הפיזי, פסיכוסוציאלי, והרגשי מובילה לירידה משמעותית באיכות החיים.

מטרות הטיפול מתמקדות בהפחתת חומרת המחלה ושיפור איכות החיים של המטופלים. השגת יעדים אלה דורשת מהרופאים להבין את ההשפעה של המחלה על איכות חיי המטופלים ואת התוצאים אשר חשובים למטופלים. השימוש במדידת תוצאים, כפי שמדווחים על ידי רופאים ומטופלים, יכול לסייע לרופאים בהערכת נטל המחלה והשפעותיו על איכות חיי המטופלים. בתוך כך יכולים הרופאים לזהות את העדפות המטופלים לטיפול, ולשפר את איכות הטיפול.

יחד עם זאת, מדידת התוצאים כפי שהיא כיום הינה מוגבלת ואינה מזהה היטב את צורכי המטופל וסדר העדיפויות שלו. למרות זאת, מציינים החוקרים כי רופאים המטפלים בחולי ספחת צריכים לנצל את הכלים הקיימים למדידת תוצאים לצד הבנת המגבלות שלהם.

החוקרים סיכמו כי מאחר ואין קונצזנזוס באשר למדידת תוצאים אשר מתייחסת למורכבות המלאה של ספחת והשפעתה על המטופלים, יש צורך לפתח כלים יעילים וישימים לשימוש הדרמטולוגים.

מקור: 

Steven A Svoboda et. al (2020) American Journal of Clinical Dermatology doi: 10.1007/s40257-020-00521-3.

נושאים קשורים:  פסוריאזיס,  טיפול,  תוצאים,  איכות חיים,  מחקרים
תגובות