חדשות

"במקום הזה נרצח רופא. אנו לא מוכנים שזה יקרה שוב"

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, התייחס לאלימות נגד צוותים רפואיים בהפגנה שהתקיימה היום במרכז הרפואי לגליל בעקבות מקרה אלימות חמור שאירע בבית החולים

עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה מוחים על אלימות נגד צוותים רפואיים. צילום: אלי כהן/ דוברות בית החולים

עשרות עובדים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה הפגינו הבוקר (ב') בכביש 89, בסמוך לכניסה למרכז הרפואי, בעקבות מקרה אלימות חמור שהתרחש בסוף השבוע (ה') ביחידה לטיפול נמרץ, במהלכו הותקפו חמישה אנשי צוות על ידי אישה שבן משפחתה נפטר.

"במקום הזה נרצח רופא בעבר. אנו לא מוכנים שזה יקרה שוב", אמר יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, ד"ר זאב פלדמן, שנכח בהפגנה. המפגינים נשאו שלטים, עליהם נכתב בין השאר: "די לאלימות בבתי החולים", "הצילו אותנו כדי שנציל אתכם", "יום שחור לחברה" ו"אדוני השר, שמור עלינו".

עוד בטרם החלה ההפגנה, התכנסו העובדים ברחבת הכניסה, בה נישאו דברים על ידי ד"ר פלדמן;  מנהל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום, יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי ד"ר נמרוד רחמימוב, יו"ר ועד האחים והאחיות אדוארד חדאד ויו"ר ועד עובדי מינהל ומשק איציק בוזגלו.

ד"ר פלדמן, אמר בתחילת דבריו, כי במקום זה נרצח בשנת 75' יו"ר אר"מ הראשון, ד"ר גדעון מנליס ז"ל, בעת מילוי תפקידו כרופא המטפל בחולים. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב כזה שוב בעתיד. צריך להיות חוזה חד-משמעי בינינו ובין עם ישראל: אנו מטפלים בכם ואתם לא פוגעים בנו".

עוד אמר פלדמן: "אנחנו נמצאים היום בחזית המאבק בקורונה. אנחנו היום צה"ל ומשרד הביטחון של מדינת ישראל. אנו דורשים שהמדינה תגן עלינו ברמה של תקציבים למאבטחים ולמצלמות אבטחה ותגן עלינו ברמה של מתן מענה משטרתי מיידי. חובה עלינו להגיש תלונה במשטרה, חובה על המשטרה לא לסגור תיקים מחמת חוסר עניין לציבור וחובה על בתי המשפט לא להקל בעונשם של מי שפגעו בצוות רפואי בגלל נסיבות מקלות. אין נסיבות מקלות לפגיעה בצוות רפואי".

ד"ר ברהום אמר: "כמנהל המרכז הרפואי, כואב לי לראות עובדים שלי שעושים עבודתם נאמנה, במקצועיות ובמסירות, ומותקפים בצורה כזו. כל מי שקורה לו דבר כזה, צריך להגיע מיידית להנהלת המרכז הרפואי. יש בידי את האפשרות להרחיק משטח המרכז הרפואי אנשים אלימים. אמנם במקרה האחרון זה היה מאוחר מדי, אבל אני לא מוכן שכך יהיה גם בעתיד. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות".

נושאים קשורים:  הפגנה,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  ד''ר זאב פלדמן,  ד"ר גדעון מנליס ז"ל,  הר"י,  פרופ' מסעד ברהום
תגובות
אנונימי/ת
03.08.2020, 19:21

אלימות מול צוותים רפואיים הפכה נורמטיבית. אלימות מילולית היא יומיומית ולא " נחשבת ". רק כשמטופל או משפחה מרימים יד,מזכירים, לרגע קט את הסוגיה, וגם אז ברשתות החברתיות אין גינוי מפורש וחד משמעי, אלא גינוי רופס המקנה לגיטימציה למעשה הבא,
האי, אם הרביצו לרופא או אח , כנראה ש" זה הגיע לו". כנראה שהיה " מתנשא או אנטיפאת", ואפילו אם אכן לא זכיתם לתשומת הלב לה ציפיתם, או המתנתם מעל למשוער,אין דבר שמצדיק פגיעה.
יש לגנות בכל פה כל אלימות, ויש להעניש את האלים, וגם חרדה ודאגה לבן משפחה קרוב וחולה, לא מצדיקה אלימות ,
ומי שחושב שאחרי שקיללת, איימת או אף הרמת על איש צוות יד, , תזכו לטיפול מחוייך, אדיב , ומכל הלב, כנראה לא זוכר שגם המטפלים הם אנושיים