קורונה בישראל

נוירולוג מ"שיבא" התנדב לניסוי הישראלי בתרכיב החיסון לקורונה

ד"ר זאב יצקזון-היוש מצוות השבץ המוחי ב"שיבא" הסביר: "סבי היה פרופ' לאפידמיולוגיה - גדלתי על סיפורים על אנשי המדע שניסו חיסונים ותרופות על עצמם"

הנוירולוג ד"ר זאב יצקזון-היוש. "אשתי הרופאה שמחה שאשתתף בניסוי". צילום: דוברות שיבא

נוירולוג מצוות השבץ המוחי במרכז הרפואי שיבא, ד"ר זאב יצקזון-היוש, בן 41, אב לשניים, תושב יפו, הוא בין המתנדבים הישראלים הראשונים לניסוי הקליני בתרכיב החיסון לקורונה המפותח במכון הביולוגי בנס ציונה, דיווח הבוקר (ד') אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות".

כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", בשלב הראשון של הניסוי שאמור להתחיל בסוף החודש או בתחילת נובמבר אמורים להשתתף כ-100 מתנדבים בריאים בני 55-18. שלב ראשוני זה יבוצע ב"הדסה עין כרם" וב"שיבא". לפני כחודשיים פורסמו מודעות שקראו למתנדבים להיות נסיינים ראשונים. בתי החולים דיווחו שקיבלו מאות פניות.

בדיווח נמסרו פרטים על עוד שני מתנדבים: מהנדס בן 47, אב לשלושה מגני הדר ובן 39 מרמת גן, אב לשניים שעלה לישראל לפני כשנתיים וחצי מרוסיה.

עוד פורטו שישה שלבי ביניים בשלב הניסוי הראשון: מאות המועמדים ימוינו, יקראו לשיחות הסבר על מהות הניסוי ויקבלו זימון לבתי החולים לבדיקות סקר מוקדמות ומקיפות. בהמשך יקבלו את תרכיב החיסון, נגיף חי מוחלש, בזריקה אחת. קבוצת ביקורת תקבל תרכיב-דמה. כל המשתתפים יימצאו במעקב ויידרשו לבידוד. רק לאחר הצלחת שלב זה, יגויסו כמה מאות נסיינים לשלב השני.

ד"ר יצקזון-היוש סיפר: "הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות בעת הזאת. גדלתי על הסיפורים של סבא שלי שהיה פרופסור לאפידמיולוגיה של זיהומים ובעצמו השתתף במאמצים למיגור מגיפות שונות. גדלתי על סיפורים על אנשי המדע שניסו חיסונים ותרופות על עצמם. אני לא חושב שצריכים להגביל חופש של אנשים כדי לנצח את הנגיף. רק המדע ומערכת הבריאות יחוללו את השינוי הנדרש כדי לשוב לחיים נורמליים. אשתי הרופאה שמחה שאשתתף בניסוי".

נושאים קשורים:  ד"ר זאב יצקזון-היוש,  בית החולים שיבא,  חדשות,  ניסוי קליני,  נסיינים,  חיסון לקורונה,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
21.10.2020, 12:30

לא בטוח שזה מצדיק כתבה, אבל הוא ראוי להערכה

אנונימי/ת
21.10.2020, 16:47

צריך עוד 100 כתבות לכל 100 האנשים המשתתפים בניסוי. (:

אנונימי/ת
21.10.2020, 17:31

האתגר העיקרי הוא ליצר חיסון יעיל. למצוא מתנדבים זה לא החלק הקשה

אנונימי/ת
30.10.2020, 18:28

בדיוק כך