מחקרים

אלרגיה לתרופות נוגדות דלקת ללא סטרואידים לאחר לידה

מטרת החוקרים הייתה להעריך את הקשר בין תופעות לוואי מדווחות של NSAID ושימוש באופיואידים לאחר לידה

ההנחיות העדכניות ממליצות על גישה שלבית לטיפול בכאב לאחר לידה, החל בפרצטמול ו-NSAID, עם הוספת אופיואידים רק במידת הצורך. דיווח על תגובה קודמת של תופעת לוואי הנגרמת על ידי NSAIDי(ADR) עשוי למנוע שימוש במשככי כאבים כקו ראשון, למרות שישנן עדויות לכך שחולים רבים עם אלרגיה זו עשויים לסבול בבטחה תרופות NSAID.

לאחרונה, פורסמו בכתב העת The Journal Of Allergy And Clinical Immunology, ממצאיו של מחקר בו חוקרים ביקשו לבחון את הקשר בין תופעות לוואי מדווחות של NSAID ושימוש באופיואידים לאחר לידה.

המחקר בוצע במתכונת של מחקר עוקבה רטרוספקטיבי של יולדות שילדו במסגרת מערכת בריאות משולבת (בין השנים 2017-2020). תוצאות המחקר היו מתן אופיואידים באשפוז לאחר לידה ומרשמי אופיואידים בשחרור. החוקרים ביצעו ניתוח סטטיסטי על מדגם תואם ציון נטייה, אשר נוצר במטרה להתאים להתפלגות המשתנים של אנשים עם ADR של NSAID.

במחקר הוכללו 38,927 משתתפים. מתוכם, 883 (2.3%) עם ADR של NSAID. בקרב אנשים עם הפרעות NSAID מדווחות, 49.5% קיבלו אופיואידים באשפוז בתקופה שלאחר הלידה, בהשוואה ל-34.5% מאלו ללא הפרעות NSAID (הבדל = 15.0%, רווח בר סמך 95%, 11.4-18.6%). עבור מטופלים שקיבלו אופיואידים באשפוז לאחר לידה, אלו עם ADR של NSAID קיבלו מינון מצטבר כולל גבוה יותר בין הלידה לשחרור מבית החולים (חציון 30.0 לעומת 22.5, מורפיום מיליגרם שווה ערך [MME] עבור לידה וגינלית; חציון 104.4 לעומת 75.0 MME עבור לידה קיסרית). השיעור הכולל של חולים שקיבלו מרשם לאופיואידים בזמן השחרור מבית החולים היה גבוה יותר עבור חולים עם ADR של NSAID בהשוואה לחולים ללא  ADR של NSAID (39.3% לעומת 27.2%; הבדל = 12.1%, רווח בר סמך 95% 8.6-15.6%).

החוקרים הסיקו כי מטופלים עם דיווחים על תופעות לוואי של NSAID השתמשו יותר באופיואידים באשפוז לאחר לידה וקיבלו לעתים קרובות יותר מרשמים של אופיואידים בשחרור מבית החולים בהשוואה לאלו ללא ADR של NSAID, ללא קשר לצורת הלידה.

מקור:

Nonsteroidal anti-inflammatory drug “allergy” labeling is associated with increased postpartum opioid utilization. Lily Li, Yuchiao Chang, Nicole A. Smith, Elena Losina, Karen H. Costenbader, Tanya M. Laidlaw. Journal of Allergy and Clinical Immunology March 2024

נושאים קשורים:  מחקרים,  NSAIDs,  אחרי לידה,  אופיואידים,  תופעות לוואי
תגובות

מטופלים? משתתפים? אנשים? ממה שידוע לי רק נשים יכולות ללדת.