• יו"ר: פרופ' מרב לידר
  • חברי הועד: פרופ' יעקב אבלין, ד"ר שירלי אורן, ד"ר יולנדה בראון, ד"ר ויקה פורר, פרופ' דורון רימר
  • עורך האתר: פרופ' דורון רימר
  • ועדת ביקורת: פרופ' אלכסנדרה בלביר, פרופ' פנינה לנגביץ, פרופ' דן כספי
מחקרים

מחלת קורונה בחולים עם דיכוי חיסוני - ממצאים ממחקר אוכלוסיה

במחקר אוכלוסיה שכלל יותר מ-16 מיליון מטופלים נמצא כי חולים עם דיכוי חיסוני נמצאים בסיכון גבוה לחלות בקורונה וכי העלות הממוצעת של טיפול בחולה גבוהה מ-64,000 דולר

חולה קורונה מאושפז. צילום: שאטרסטוק

במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Current Medical Research and Opinion חוקרים ביקשו לבחון את ההימצאות של קורונה בחולים עם דיכוי חיסוני, את הימצאות והיארעות קורונה בתת-סוגים שונים של דיכוי חיסוני ובנוסף, לתאר עלויות וצריכת משאבי בריאות הקשורים בקורונה באנשים עם דיכוי חיסוני.

המחקר בוצע באמצעות שימוש במידע ממסד הנתונים Healthcare Integrated Research Database. במחקר נכללו חולים עם תביעה ביטוחית אחת או יותר הקשורה לדיכוי חיסוני או שתי תביעות או יותר הקשורות לקבלת טיפול אימונוסופרסיבי ואבחנת קורונה בין ה-1 לאפריל 2020 ל-31 למרץ 2022. לכלל המטופלים שנכללו במחקר היה מידע זמין הקשורים למחלות הרקע שלהם בשנה ומעלה לפני תחילת המחקר.

מתוך 16,871,161 מטופלים במאגר המידע ל-2.7% (458,049) היה דיכוי חיסוני. שיעור ההיארעות של קורונה במהלך תקופת המחקר היה 101.3 לכל 1,000 שנות אדם ו-13.8% מהמשתתפים אובחנו עם קורונה במהלך תקופת המחקר כאשר מתוך החולים שאובחנו עם קורונה 24% נזקקו לאשפוז. מבין תת הסוגים השונים של דיכוי חיסוני, ההימצאות של קורונה הייתה הגבוהה ביותר בחולים עם מחלת כליות סופנית (20.1%) וההימצאות הנמוכה ביותר הייתה בחולים עם ממאירויות סולידיות או המטולוגיות (9.4%). העלויות הממוצעות הכרוכות בקורונה עמדו על כמיליארד דולר עם עלות ממוצעת של כ-64,029 דולר לכל חולה.

החוקרים סיכמו כי חולים עם דיכוי חיסוני נמצאים בסיכון גבוה לחלות בקורונה והדבר מוביל לעלויות וצריכת משאבי בריאות מוגברים. יש צורך במציאת טיפולים מניעתיים יעילים כנגד קורונה באוכלוסיות בסיכון גבוה.

מקור:

Amita Ketkar, Vincent Willey, Michael Pollack, Lisa Glasser, Casey Dobie, Cachet Wenziger, Chia-Chen Teng, Christine Dube, Dennis Cunningham & Monica Verduzco-Gutierrez (2023) Assessing the risk and costs of COVID-19 in immunocompromised populations in a large United States commercial insurance health plan: the EPOCH-US Study, Current Medical Research and Opinion, DOI: 10.1080/03007995.2023.2233819

נושאים קשורים:  מחקרים,  קורונה,  דיכוי חיסוני,  עלות טיפול